Translate

Beyaz Kelebekler - Kanadı kırık bir kelebeğin uçamayacağı da belliydi.

 

  Beyaz Kelebekler      

Kanadı kırık bir kelebeğin uçamayacağı da belliydi.




Beyaz Kelebekler
, 1963-1980 yılları arasında aktif olan bir Türk pop müziği grubudur. Topluluk, İstanbul Kabataş Lisesi'nde okuyan beş genç müzisyen tarafından kuruldu. Folk ezgilerle başladılar, sonra Türkçe pop’un yükselen yıldızları oldular. Turgut Akyüz’ün katılımıyla profesyonel dünyaya adım attılar. Türkiye'nin dört bir yanındaki sahneleri, Avrupa’daki konserleri dolduran bu grup, artık herkesin gözdesiydi.




Kaza ve Büyük Kayıp (1970)

18 Ocak 1970... Her şeyin tersine döndüğü o gece. Bir konser için yola çıkmışlardı. Öndeki araç Adapazarı’na ulaştı. Ama arkadaki araç, o Chevrolet... Bir kamyonla çarpıştı. Benzin deposu patladı. Ve o gece üç Beyaz Kelebek — Altan EkeRıfat Eke ve Behzat Kutlubağ — feci şekilde hayatlarını kaybetti. Diğer üyeler mucizevi şekilde kurtuldu.

Bunalımlar - Taş Var Köpek Yok

BUNALIMLAR


1965’te Sorular adıyla kurulan ve psychedelic müzik topluluklarının şarkılarını seslendiren grubu yazlık sinemalardan birinde film gösteriminden önce dinleyen Cem Karaca, onlara Cem Karaca–Apaşlar konserlerinde ön grup olma teklifinde bulunmuştu. Grubu daha yakından tanıma olanağı bulan Karaca, iki hafta sonra bu kez bir 45’lik çıkarmaları için kendilerine yardım ediyordu.

Sorular grubundan Ahmet Güvenç (bas gitar) ile Aydın Çakuş (gitar, vokal), yanlarına davulcu Hüseyin Sultanoğlu’nu alarak Grup Bunalım ismiyle 1969’da Taş Var Köpek Yok / Yeter Artık Kadın adlı 45’lik plağı yayımladı.

Aydın Çakuş bestesi "Taş Var Köpek Yok", herkesin Anadolu rock peşinde olduğu bir dönemde, Batılı normlarda rock müziği talep edenlerin yüreğine su serpmişti. Aynı yıl İzmir Fuarı’na çağrılan Bunalım, gazino sahnesinde psychedelic örnekler sergileyerek kimseye taviz vermemişti.

Kırmızı Ay Altında Geceler

 Kırmızı Ay Altında Geceler


Tandy Love (gerçek adı: Andrew Shallcross, diğer adıyla Andy Votel, 1975 doğumlu), İngiliz bir prodüktör ve müzisyendir. Finders Keepers Records, Pre-Cert Home Entertainment ve Dead-Cert Home Entertainment şirketlerini ortaklaşa yürütmektedir.

Optİkler (Robert Kolejİ)

 

Optİkler (Robert Kolejİ) 

“Köylü Kizi” / “Wer Last Day” on Sayan, 1967 Mİllİyet


Optikler, 1967 Milliyet pop music contest, March 12, 1967: Gökhan Cansen, Jan Kurban, Kemal Ebcioğlu, Rüçhan Çamay (one of the judges), Bülent Terem, and Osman Kermen

Optikler, 1967 Milliyet pop müzik yarışması, 12 Mart 1967: Gökhan Cansen, Jan Kurban, Kemal Ebcioğlu, Rüçhan Çamay (jüri üyelerinden biri), Bülent Terem ve Osman Kermen
Optikler, 12 Mart 1967 tarihinde düzenlenen 1967 Milliyet pop müzik yarışmasının kazananı olarak açıklandı. Soldan sağa: Gökhan Cansen, Jan Kurban, Kemal Ebcioğlu, Rüçhan Çamay (jüri üyelerinden biri), Bülent Terem ve Osman Kermen

Tam sayfayı görmek için tıklayın.

Bİrsen Armağan & Yurdaer Doğulu Orkestrası


Bİrsen Armağan 
& Yurdaer Doğulu Orkestrası


Bir kadın vokalist ; Birsen Armağan'ın Yurdaer Doğulu Orkestrası ile yaptığı bu güzel plak.
“Helvacı”, ilginç bir gitar ve bas girişiyle başlıyor; ama ben özellikle sıra dışı ritmi ve uzun gitar introsu nedeniyle **“Gül Ayşe”**yi daha çok beğendim.
Bu 45’lik 1967 yılında yayımlandı. 

1968’d
e Melodi etiketinden çıkan diğer bir 45’liği:
Gel Gel Gel” ("Come Come Come") 
Birsen Armağan with the Yurdaer Doğulu Orchestra Melodi 45 Gul Ayse“Ah! Yalancılık” (Aslen Mason Williams ve Nancy Ames’in söylediği, Ester ve Abi Ofarim ikilisiyle ünlenen “Cinderella Rockafella” parçasının Türkçe uyarlaması)
Gel Gel Gel”, doğrudan ye ye tarzında bir pop şarkısı – önceki çalışmalarından oldukça farklı.


Kamuran Akkor - Berkant, Vasfi Uçaroğlu Orkestrası İle

 

Farklı Bir Gün Batımı Graham'ın Bahar Seçkileri


Farklı Bir Gün Batımı

Graham'ın Bahar Seçkileri


Hem çılgın hem  folk tınılarla dolu hazırlanmış bir seçki.

A
1 Fikret Kızılok – Leylim Leylim
2 Ananda Shankar – The River
3 Meral Atakök ve Üç Hürel – Masa Üstünde Testi
4 Taci Özmen - Çekilmez Bu Dünya
5 Gülsüm Kamu ve Ergun Özer Ork. – Aliyi Gördüm Aliyi
6 The Ghetto Brothers – Viva Puerto Rico Libre
7 New Colony Six – Elf Song (Ballad Of The Wingbat Marmaduke)
8 Syd Barrett – Golden Hair
9 Bruce Haack – Cherubic Hymn
10 Fikret Kızılok – Gözlerinden Bellidir
B
11 Hümeyra – Onu Bana Sakla
12 Zümra Aycan – Bilemedim
13 Augusto Martelli – Berjl's Tune
14 The Ghetto Brothers – You Say You Are My Friend
15 Cici Kızlar - Gencim, Yaşamı Severim
16 Gülcan Opel – Gavuşmak Hayal Oldu
17 Arif Sağ - Bizim Şarkımız
18 Ali Rıza Binboğa - Dost Kazanmak Kolay Değil


"Voyage Sans Retour" (Fransızca: Dönüşü Olmayan Yolculuk), genellikle mistik, psikedelik ve içsel keşif temaları taşıyan müzikal derlemeler ya da konsept albümler bağlamında kullanılan bir ifadedir. Müzik dünyasında bu ifade; zaman, mekan ve tür sınırlarını aşan, dinleyiciyi transa benzer bir ruh haline sürükleyen parçalarla dolu bir "ses yolculuğu" anlamına gelir.

Gitarın Büyücüsü Omar Khorshid


Gitarın Büyücüsü

Omar Khorshid


Omar Khorshid (1945 - 1981) Mısırlı bir gitarist, müzisyen, besteci, eşlikçi ve aktördü. Kahire'de doğan Khorshid, Farid Al Atrash, Umm Kulthum, Mohamed Abdel Wahab ve Abdel Halim Hafez gibi birçok sanatçıya eşlik eden tanınmış bir gitaristti.




Ümit Aksu Orkestrası Bermuda Şeytan Üçgeni



Köprü boyunca şarkı söylemek

Ümit Aksu Orkestrası 
Bermuda Şeytan Üçgeni


Aman tertip can tertip... Ersen

 

Aman tertip can tertip...

Ersen 

Ersen  (4 Temmuz 1946, İstanbul)

İstanbul Fatih'te doğdu. Annesi Karadeniz'den, babası ise Selanik taraflarından İstanbul'a gelip yerleşmişti. Ersen Dinleten küçük yaşlarda müziğe ilgi duymaya başladı. Ersen’e göre bir kahraman olan babası kemana ilgi duyuyordu; bu yüzden Ersen de çocukken babasının çalgısı olan kemanı, ayrıca mandolin ve gitar çalmayı öğrendi. Vaktinin çoğunu pratik yaparak geçiren Ersen, aynı zamanda şan eğitimi aldı ve daha sonra kendini yerel toplantılarda ve düğünlerde Türk halk türküleri söylerken buldu.

60'ların sonuna kadar birçok orkestrada çalıp söyledi. Ancak Ersen'in kaderi, Cem Karaca ile tanışınca değişti. Türk rock sahnesinde yeni parlayan bir yıldız olan Karaca, o dönem Bunalımlar grubunu yönetiyordu ve Ersen’e bir plak kaydı yapma fırsatı sundu. İlk 45’liği Olvido – Ak Güvercin 1969 yılında yayımlandı ve Ünol Büyükgönenç'in hipnotik gitar çalışını içeriyordu. 

Bir yıl sonra Ersen, Moğollar grubundan Aziz Azmet'in yerine geçti. Ancak bu işbirliği çok kısa sürdü çünkü Moğollar Fransa’ya gitti. Bunun üzerine Ersen, bir başka Anadolu pop grubu olan Üç Hürel ile çalıştı.

1970 yılında bir yandan kendi adına 45'likler çıkartan Ersen, diğer yandan da Moğollar'ın Ternek/Haliçte Güneşin Batışı 45'liğinde vokalist ve elektro kemancı olarak yer aldı.