Translate

Bayan Yok-Yok






     

Bayan Yok-Yok


Kul Ahmet'in Türküsü Yoh-Yoh ona ün sağladı. Bu türkü Antuan Şoriz'n Disco Plak şirketinden 45'lik plak olarak 1969'da çıktı. Plağın arka yüzünde Aşık Veysel'in Karatoprak'ı bulunuyordu.
1969'da Yunus Emre'den bestelediği Bana Seni Gerek Seni ile Ankara'da Hafif Batı Müziği Düzenleme Ödülünü aldı. Yine 1969 yılında Fransa'da Jacques Brel ile paylaştığı Dario Moreno Ödülü'nü aldı. Fransız televizyonuna çıktı. Monacca Prensesi Grace Kelly tarafından televizyon festivallerine davet edildi. Gilbert Becaud ve Josephine Baker ile konserler verdi. Romanya'da Brşov uluslararası müzik festivaline katıldı. Kritik Ödülü'nü aldı. 1970 yılında Türkiye'de yılın en iyi şarkıcısı seçildi. Aynı yıl Bulgaristan Uluslararası Altın Orfe Müzik Festivali'nde üçüncü oldu. Dışişleri tarafından gönderildiği Napoli'de bir dizi konser yaptı. Sabiha Keyn'nin dizayn ettiği Yok Yok kostümünü katıldığı festivallerde, televizyon programlarında giymeye başladı. Çok sükse yaptı. 1972'de Türk Cumhuriyetleri'ne ve Moskova'ya gitti, programlar yaptı. Tokyo'da, Seul'de Hong Kog'da verdi, televizyona çıktı. Aynı yıl Sofya televizyonu için program yaptı. 1973'te davet üzerine İsrail'e gitti. Kudüs Tiyatrosu'nda konser verdi. İngiltere, İtalya, Belçika ve Tunus'a gitti, konserler verdi. 1974'te Avusturalya'ya gitti. Sidney ve Melbourne'de konserler verdi. 1975'te İsrail'de düzenlenen Akdeniz Halk Şarkıcıları Festvali'ne katıldı, dördüncü oldu.

Bir türkü bir türk'ün hikayesi


 

Bir türkü'n hikayesi



Adına türküler yakılan o eski şehrin nedir ki suçu, “… ıssız kalasın…” diye bir ilenmeyle başlar. Bir şehir için dile getirilebilecek en büyük beddua ıssız kalmasını istemek olmaz mı? Belki bu yüzden terk edip gitti o şehri şenlendiren feraceli kadınlar, kırmızı fesli, kaytan bıyıklı kumral delikanlılar…
Bu türküyü söyleyenin ahı tuttu belki de , Saatli Selimpaşa Camii’nin cemaati dağıldı, bezirganlar Hamza Bey bedestenini boşalttı, Islahhane hamamının kurnalarından kaynar sular akmaz oldu, Alaca İmareti yıkılıp gitti, İkilüleli tekkesindeki zikir sesleri kesildi.
Bu türkünün ilenciyle asırlık çınarlar devrildi, suyu soğuk çeşmeler kurudu, cumbalı evlerin kafesli pencerelerindeki utangaç kızlar kayboldu. Baldıranlar sardı o güzel şehrin bahçelerini, bağlarını, bir asra yakındır ki yarsız kaldı, Türkçe’siz kaldı, Türk’süz kaldı…

Gittiğin yerde, şarkı söyle Kuzeyin Oğlu ve bize de duyurmayı unutma



Gittiğin yerde, şarkı söyle Kuzeyin Oğlu 
ve bize de duyurmayı unutma

Duydum ki birkaç eser varmış
Volkan’ın okuduğu Tanrı’nın hoşlandığı , Onun için çağırmış yanına …
Cennetin sesleri birer birer ayrılırken aramızdan, yerini yenilerinin almasını beklemek düşüyor biz fanilere.  Müzik hiç bitmesin, doyamadıklarımız öyle çabuk gitmesin.



Volkan Konak (1 Şubat 1967, Maçka, Trabzon - 31 Mart 2025, Gazimağusa ), Türk halk müziği sanatçısıdır. 2006 yılında çıkardığı albümü, MÜ-YAP tarafından altın plak ile ödüllendirilmiştir.

Volkan Konak, 1 Şubat 1967 tarihinde Trabzon'un Maçka ilçesinin Yeşilyurt köyünde doğdu. ilk, orta ve lise eğitimini Maçka'da tamamladıktan sonra öğretmeninin teşvikiyle 1983 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı'na girdi. 1988 yılında konservatuvarı bitirip aynı yıl İstanbul Teknik Üniversitesinde Halk Müziği üzerine Sosyal Bilimler yüksek lisans eğitimine başladı. 1991 yılında yüksek lisans eğitimini tamamladı.

30 Mart 2025 tarihinde KKTC'de konser verdiği esnada kalp krizi geçirdi. Daha sonra çağrılan ambulans ile Gazimağusa Devlet Hastanesine kaldırılan 58 yaşındaki sanatçı hastanede yapılan tüm müdahalelere rağmen 31 Mart 2025 tarihi saat 00.42’de öldü. 1 Nisan tarihinde Barbaros Hayrettin Paşa Camii'nde cenaze namazı kılındı. Cenazesi 2 Nisan tarihinde, memleketi Trabzon'un Maçka ilçesinin Güney Mahallesi'nde defnedildi.

Diskografi

Stüdyo Albümleri
1989: Suların Horon Yeri
1993: Efulim
1994: Gelir misin Benimle
1996: Volkanik Parçalar
1998: Pedaliza
2000: Şimal Rüzgarı
2003: Maranda
2006: Mora
2009: Mimoza
2012: Lifor
2015: Manolya
2017: Klasikler 1
2019: Dalya


Abdel Halim Hafez - Fincanın falcısı


Abdel Halim Hafez

Fal ve Falcılarla ilgili sanıyorum ülkemizde de Türkçe sözlü Plaklar okundu, ilk başta aklıma gelenlerden Kamuran Akkor'un yorumu ile Hakkı Bulut bestesi 'Falcı', Behiye Aksoy Hanımefendinin 'Devam et falcı dedim' geliyor ama en çok etkili olanlardan mesela Cengiz Tekin Üstadımızın bize ayrılık gözüküyor bu çıkan falda birleşmemiz imkansız 'Falcı da farkında' adlı bestesi hafife alınır gibi değildi .

Sözlerini anlamakta biraz zorlansamda birazcık Arapçam ile biraz da tercüme ile çeviride bulunduğum aşağıda dinleyeceğiniz eser gerek müziği ile gerekse sanatçının yorumu ile bütün bildiklerimi unutturdu ve liste başı oldu Falcı konusunda...

Fincanın falcısı

Çevrilmiş fincanıma baktı, gözlerinde korkuyla oturdu.

 

"Guitar Mood" - Cilt 2 

Yeni ve Eski Dünyalardan Daha Fazla Nadir Enstrümantal (2011)

Dünyanın dört bir yanından gelen, son derece çarpık 60’lar enstrümantalleri!
Tarif edilemeyecek kadar rahatsız edici!
(Tanıtım metnindeki bu abartılı ve eğlenceli ifadeler, derlemenin ne kadar tuhaf, eşsiz ve alışılmadık parçalar içerdiğine dikkat çekmek için kullanılmış.)





60'lı yılların rock gruplarının dünyanın dört bir yanından gelen çılgın, eklektik enstrümantal derlemesinin beklenmedik bir devamı. Türkiye, Japonya, Finlandiya, Peru, Kolombiya (ve egzotik İngiltere ile ABD toprakları) gibi yerel kültürlerin gitar enstrümantal çılgınlığıyla çarpıştığı harika örnekler… İçlerinde biraz klasik müzik (Beethoven), chicha/cumbia ve yarı-sahte/yarı-gerçek Afrika esintileri de var. Mutlaka dinlenmeli, çünkü inanılmaz!
Yıllar önce büyük ilgi gören ve artık basımı tükenmiş olan 'Guitar Mood' LP'sinden bu yana uzun bir bekleyişin ardından, 1960'ların az bilinen ama çok lezzetli gitar enstrümantallerinden oluşan ikinci bir derleme karşımızda!
Japon surf gitar efsanesi Takeshi Terauchi, iki parça ile yer alıyor: Beethoven’ın 5. Senfonisi'nin rock versiyonu ve Baja kıyılarında gezinen bir surf melodisi olan “Kokkyo No Machi”.

Türk Fender ustası (ve şık giyimiyle tanınan) Mesut Aytunca ve grubu Siluetler, 1965 ve 1966 yıllarından iki parça ile derlemede boy gösteriyor. Diğer Türk temsilcisi Haramiler, 1967 tarihli bol baharatlı bir Orta Doğu enstrümantal rock parçası sunuyor.

Peru’dan Los Orientales de Paramonga ve Manzanita y su Conjunto, tempolu gitar cumbialarıyla listeye enerji katıyor. Yine Peru’dan Los Siderals yankıyla, Los Belkings ise fuzz gitarla surf melodilerini sunuyor.
Kolombiya’dan Pedro Jairo Garcés ve grubu, akordeon eşlikli üç bölümlük bir Latin medley ile katılıyor. İngiltere’den Vic Flick, orijinal 007 gitar sesinin arkasındaki isim olarak, oldukça garip bir Afrika esintili parçayla listeye katkı sunuyor. Ancak Afrosound, tam anlamıyla Latin ritimlerine dayalı, Küba tarzı perküsyonlar ve tuhaf bir yeraltı uğultusu ile dikkat çekiyor. Finlandiya’dan The Blazers ise melodik, yoğun yankılı bir surf tarzı enstrümantal parça ile katkı sağlıyor.

ABD cephesinde ise 1959 tarihli, The Ventures tarzında bir enstrümantal ile Bill Collins yer alırken, The Pastel Six daha eğlenceli, absürt bir parçayla karşımıza çıkıyor.

trax:
1. Beethoven Symphony no 5 - Takeshi Terauchi & The Bunnys 2. Lobos Al Escape - Los Orientales De Paramonga 3. Zulu Maid - Vic Flick (with John Barry) 4. Virgenes Del Sol - Los Siderals 5. Lorke Lorke - Silüetler 6. Mosaico: La Danza De La Chiva, El Huerfanto, Rio Manzanares - Pedro Jairo Garces Y Su Guitarra Electrica 7. Kasik Havasi - Silüetler 8. Strange Ghost - Pastel Six 9. Kokkyo No Machi (Border Town) - Takeshi Terauchi & The Bunnys 10. Sentimientos - Los Belkings 11. El Ventarron - Afrosound 12. Metaskulla - The Blazers 13. Border Beat - Bill Collins 14. Adanali - Haramiler 15. El Hueleguiso - Manzanita Y Su Conjunto



 

Meral-Zuhal: Türk Pop Müziği’nin “En Cool” İkilisi

Onlar;
Meral ve Zuhal değil.
Meral ile Zuhal de değil.
Onlar, isimleri bağlaçlarla birbirine bağlanmamış, nadir bir ikilidir.
Onlar İkizler...
Onlar Meral-Zuhal’dir.

Popüler oldukları dönemde onları birbirinden ayırmak neredeyse imkânsızdı.
Birbirlerini tamamlayan sahne duruşları, vokal uyumları ve zarafetleriyle Türk Pop Müziği’nin değişmez ve tartışmasız “en cool” ikilisi oldular. Ve bizler için hep öyle kalacaklar.


İlk Adımlar: Uyanık Kardeşler ve İlk 45’lik

1974 yılında Saner Plak etiketiyle yayımlanan bir 45’likte, Hulki Saner’in yönettiği Uyanık Kardeşler filmine ait iki parça yer aldı:
“Param Yok Pulum Yok” ve “Kimi Sevda Peşinde”.
Bu plakla birlikte, dinleyici onları ilk kez “İkizler” adıyla tanımış oldu.


İsmin Ötesine Geçiş: Meral-Zuhal Doğuyor

1975’te, Carpenters'ın efsanevi şarkısı “Top of the World”ü Türkçe sözlerle seslendirmeye karar verdiler. Ancak plağın B yüzü için bir beste gerekiyordu.

Aranjörleri Zafer Dilek, onlara Melih Evin’in bir şarkısını dinletti. Bu şarkı, onların kariyerinde dönüm noktası olacaktı.

“Daha ilk pasajı dinler dinlemez sevdik,” diye anlatıyorlar Hey Dergisi'ne.
“Ve ‘Senden Başka Kimim Var ki’ adını taşıyan bu besteyi plak yapmaya karar verdik.”

Aynı dönemde bir televizyon programı yapma fikri doğdu. Meral-Zuhal bu amaçla dans dersleri almaya başladı. Bu sanatsal çabanın sonunda ise yeni plaklar için Tempo Plak ile bir anlaşma imzalandı.


Sahnedeki Güçlü Duruş: Turneler ve Canlı Performanslar

1982 yılında Nur Yoldaş, Nokta ile Virgül, Kayahan ve Meral-Zuhal Kardeşler Ankara’da aynı sahneyi paylaştı. Sonrasında bu dörtlüyle Anadolu turnesine çıktılar. Ancak grup, Mayıs ayında dağıldı.

Fakat Meral-Zuhal durmadı. Aynı yıl Ekim ayında bu kez Erol-Emel Büyükburç ve Sevinç Sunar ile yeni bir Anadolu turnesine çıktılar.


Unutulmaz Gecelerden Biri: Babylon’da “Bir Zamanlar”

2005 yılında, Ossi Müzik ve SONY-BMG iş birliğiyle hazırlanan nostaljik seri “Bir Zamanlar” tanıtımı için Babylon – Beyoğlu Tünel’de görkemli bir gece düzenlendi.

Meral-Zuhal gecede sahne aldı. Canlı performans sergileyen diğer sanatçılar arasında Erol Evgin, Yeşim, Uğur Akdora, Erol Büyükburç, Funda, Ayşe Mine, Semiha Yankı, Serpil Barlas, Zeliha, Erkut Taçkın, Ercan Turgut ve Banu da vardı.

Bu gece, sadece bir nostalji değil, Meral-Zuhal’in Türk pop tarihindeki yerini yeniden hatırlatan önemli bir andı.


Diskografi: Bize Neler Bıraktılar?


🎵 İkizler Adıyla

  • 1974Çık Git Kolumdan / Terkedilmiş (Saner Plak 1056)

🎶 Meral-Zuhal Adıyla

  • 1974Param Yok Pulum Yok / Kimi Sevda Peşinde (Saner Plak 1057)

  • 1975Param Yok Pulum Yok / Kimi Sevda Peşinde (İstanbul Plak 9292)

  • 1976Senden Başka Kimim Var Ki / Uzak Dur Sevgimden (Tempo Plak)

  • 1977Aşk mı Diyorsun Buna / İkimizden Biri (Kent Plak)

  • 1978Yeter ki Anla / Defne Dalı (Tempo Plak)

  • 1978Al ve Isıt Ellerimi / Umutlarım Bitmesin (Öncü Plak)

💿 Uzunçalarlar & Kaset Albümleri

  • 1979Meral-Zuhal – 1 (Tempo Plak – LP)

  • 1982Olmaz Deme (Minareci – Almanya)

  • 1993Sarhoş Bir Gece (Uzunca Müzik)

Müzik formatlarının değişimine rağmen, kaset albümleri ile zamana ayak uydurmayı da başardılar.


Ve Son Söz

Onlar, sadece birer şarkıcı değil; bir dönemin ruhunu taşıyan iki özel isimdi.
Sahneye attıkları her adımda zarafet, her melodide içtenlik vardı.
Ve evet, bunu tekrar tekrar söylemekte bir sakınca yok:

Meral-Zuhal, Türk Pop Müziği’nin değişmez “en cool” ikilisidir – ve hep öyle kalacaklardır.                           












Bozlak - Neşet Ertaş - Eğer benim ilen gitmek dilersen



Bozlak-Neşet Ertaş

Eğer benim ilen gitmek dilersen

Bazen çok sevdiğin bir plağı uzaklara göndermektir 'gurbet' , artık o katlanamadığın çıtırtısına iki kelime bile edememektir 'gurbet'..




Eğer benim ilen gitmek dilersen
Eylen güzel yaz gelsin de gidelim
Bizim ele gıj yağdı boran var
Yollar çamur gurusun da gidelim
Geçemezsin Karaman'ın elini
Köprüsü yok geçemezsin selini
Gerdan Yaylasının Perçem Belini
Lale Sümbül bürüsün de gidelim
Sökülsün dağların buzu sökülsün
Sökülsünde düz ovaya dökülsün
Erzurum'un garı gışı çekilsin
Mor koyunlar melesin de gidelim
KARACAOĞLAN

 


 

Misirlou, Zeki Müren - Yaralı Gönül


Misirlou 

Zeki Müren  -  Yaralı Gönül  45 Lik Plak dönüyor



Rock alanında, en ünlü versiyon kesinlikle 1960'ların başında Sörf müziğinin gerçek bir marşı haline getiren Dick Dale'in versiyonudur 
ve tam da "Pulp Fiction" ı izlemeye giden halkı heyecanlandıran versiyondur. Quentin Tarantino sadece filmin açılış teması olarak "Misirlou" yı istedi Birçokları için resmi versiyon olarak kaldı, Zeki Müren'imiz tarafından 'Yaralı Gönül' olarak plağa okunan Suat Sayın bestesi olarak da tanıdığımız bu eserin durumun böyle olmadığını belirtmek istedim.

        

Bana göre istisnasız tüm zamanların en iyi Türkçe cover şarkısı... Yine de yasaklanmalı bu şarkı bence, hem de acilen.. Affet beni akşamüstü …


.

Bana göre istisnasız tüm zamanların

en iyi Türkçe cover şarkısı...

Yine de yasaklanmalı bu şarkı bence, hem de acilen..
Affet beni akşamüstü …


...
Ergenliğimde en çok sevdiğim Rainbow’un ‘’Temple Of The King’’ şarkısı. İlk amatör grubumdaki, o şarkıya düşkünlüğüme gülen arkadaşlarım. ‘’Arabesk oğlum o şarkı’’ diyen, pop-caz hayranı davulcumuz. Arabeskin ve Müslüm’ün kıymetini henüz keşfetmemiş olduğumuz yıllar.
Yemekli vagonda biramı yudumlarken şarkıyı mırıldanıyorum. Sahiden tatlı bir arabesk havası var. Üstelik minör yapıda olduğundan, Türkçe söz yazmaya müsait. Ama Türkçe bir şarkıda tam nakaratın gelmesi gereken kısımda , gitar ezgisi başlayıveriyor.
Sonra ‘’Affet’’ kelimesi gelip oturuyor karşıma. Ne de olsa özür dilemem gereken bir kadın var.
‘’Ulan …’’ diyorum: ‘’Acaba buradan mı başlasam’’